Op vrijdag 18 februari was de jaarlijkse ledenvergadering gepland. Gezien de versoepelingen van de coronaregels konden we deze weer op ons oude vertrouwde adres houden. Toen we de uitnodiging voor de ledenvergadering naar al onze leden mailden, konden we niet weten dat het juist op die avond zou gaan stormen. Het KNMI had code oranje voor onze regio afgegeven. Even was er nog overleg om de ledenvergadering uit te stellen maar van diverse mensen die woonachtig zijn in Lichtenvoorde kregen we te horen: “We laten ons door wat tegenwind niet uit het veld slaan en als iedereen goed uitkijkt is er niets aan de hand”. Kijk, dat is de mentaliteit van de ware corsobouwer. De rug rechten wanneer het moet. Dus ondanks het hondenweer zijn toch veel leden op de fiets of zelfs lopend naar de jaarvergadering gekomen. Het is natuurlijk een heel ander verhaal als je van ver weg met de auto moet komen, dan is er maar één advies; blijf thuis.

Deze ledenvergadering stond vooral in het teken van informatie en voorlichting omtrent de voortgang van de nieuwe bouwlocatie nabij de waterzuivering aan de Boschlaan. Hiervoor had het bestuur Herman ter Haar, de voorzitter van het Lichtenvoordse Bloemencorso uitgenodigd, om ons in te lichten over de stand van zaken en de voortgang omtrent de nieuwe bouwlocatie.

De ledenvergadering was tevens de opening van ons nieuwe corsoseizoen waarbij iedereen weer met elkaar kon bijpraten en waarbij we met speciale aandacht voor wat lekkere hapjes een feestelijk tintje gaven aan deze avond met als klapstuk de maquettepresentatie. Nadat Herman ons had bijgepraat en alle agendapunten van de ledenvergadering waren behandeld, kon de maquettepresentatie van start gaan. Arnout had de afgelopen tijd samen met Luuk en Cesar hard gewerkt aan de maquette. Onder luid applaus werd de maquette getoond. Iedereen vond het een leuk en speels ontwerp. Er werd nog lang en gezellig nagepraat. In april kunnen we weer gebruik maken van de hallen bij Remondis en we hopen jullie daar allemaal weer te ontmoeten. Want een corsowagen bouwen, doen we samen.

(voor een impressie van deze avond klik op deze link)

Met vriendelijke groet,

Tonny