Om de corsowagen te kunnen bouwen moesten we eerst onze bouwlocatie op orde brengen.

Op donderdag 28 maart om 19:00 uur werden de deuren van de container geopend waarin onze tent lag opgeslagen.

Nadat we de voorpui van de winteropstalling hadden gedemonteerd konden we beginnen om de spanten te plaatsen. We mogen onze tent zetten in het weekend van 1 april. Dit jaar hadden we ons een beetje verkeken op de datum, we waren een paar dagen te vroeg (dat krijg je wanneer iedereen enthousiast is). De zomertijd was nog net niet ingegaan. Dat had als gevolg dat het donderdag de 28e en vrijdag de 29e 's avonds om 19:00 uur donker was en dan scheelt het uurtje extra licht met de zomertijd toch wel erg veel. Een viertal bouwlampen zorgden ervoor dat we ondanks de vroeg intredende duisternis toch voldoende licht hadden om de spanten te kunnen plaatsen. Met vereende krachten werden die avond de eerste 3 spanten geplaatst.

De avond erop stond het vierde spant en konden we beginnen om het tentzeil erop te leggen.

Hierbij maken we altijd gebruik van een schaarlift. Zo ook dit jaar. Zonder problemen werd het eerste zeil geplaatst. Bij het tweede zeil stopte de schaarlift halverwege en wilde niet verder omhoog om het zeil op de nok te kunnen leggen. Wat bleek, niet voldoende stroom meer op de accu's. Geen probleem dan eerst maar koffie en in de tussentijd konden de accu's mooi worden opgeladen. Na de koffie zat er weer voldoende spanning op de accu's om het tentzeil naar de nok te transporteren. Het tweede zeil lag erop. Maar wat bleek, de accu's waren alweer leeg. Ook nadat ze een geruime tijd aan de lader hadden gestaan. Bij nadere inspectie bleek dat de accu's compleet droog stonden en dus eigenlijk niet meer konden functioneren. Ook dat probleem werd opgelost, de accu's werden bijgevuld met gedeminaliseerd water en weer aan de lader. In tussentijd werd er een andere hoogwerker geregeld. Maar deze was te licht om het tentzeil naar boven te transporteren. We konden niet verder en moesten de werkzaamheden voor die avond staken.

Nadat de accu's de hele nacht aan de lader hadden gestaan, dachten we dat we zaterdagmorgen wel weer verder konden. Maar niets bleek minder waar. Na wat manoeuvres met de schaarlift bleken de accu's alweer leeg te zijn. Zo konden we niet verder. Dan maar andere accu's erin. De bak waarin de accu's zaten moest even worden aangepast, slijptolletje erbij en klaar. Accu's erin en met een tijdelijke noodaansluiting konden we weer verder met de werkzaamheden. Echter door de vertraging die we hadden opgelopen kregen we zaterdag de werkzaamheden niet af en moesten de voor- en achterzeilen op maandagavond worden geplaatst. Afgelopen zaterdag (de 6e april) hebben we alle lampen, boxjes voor de muziek en alle stroomvoorzieningen in de tent aangebracht zodat we kunnen beginnen met de bouw van de corsowagen.

Voor foto's van de tent zetten klik op deze link.

 

Groeten,

 

Tonny

 

Sponsoren

Vihamij, Lichtenvoorde

Westerlaan

Drukkerij Westerlaan, Lichtenvoorde

Auto Dieker, Lichtenvoorde